Педагогічне есе «Чому я педагог?»

Я працюю в КЗ КОР "Київському обласному ліцеї-інтернаті фізичної культури і спорту", який є навчальним закладом, що забезпечує розвиток спортивних здібностей та обдарувань дітей та молоді з метою підготовки спортсменів до національних збірних команд України з видів спорту.
Ліцей - це моє життя, яке не стоїть на місці. Тут усе вирує, кипить, крутиться - якщо, звичайно, докласти певні зусилля. Очі, що горять, здивовані й захоплені вигуки, радісні посмішки, зосереджений погляд. Це все так мені подобається! Хочеться це все бачити й чути якомога частіше, і стараєшся, шукаєш, щось придумуєш…
Чому я педагог? Неможливо дати на це питання однозначної відповіді. Педагог - довірена особа суспільства, якій вона ввіряє найдорожче і найцінніше - дітей, свою надію, своє майбутнє. Доля дітей в руках педагога, в його золотому серці, він має бути джерелом радісного пізнавального і морального зростання своїх вихованців. Жодна інша професія не ставить таких вимог до людини. Педагог зобов’язаний бути яскравою, неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, високої культури. Змінюються умови й засоби виховання, та незмінним залишається головне призначення педагога - навчити людину бути Людиною.
Педагог має справу з конкретними людьми, проте його завдання не лише особистісного, а й суспільно зумовлене - підготовка підростаючого покоління до активної участі в житті суспільства. Саме в освіті, у згорнутому вигляді діти роблять попередній шлях людства і засвоюють ті результати, яких воно досягло впродовж тисячоліть.
Кожна людина проходить через чарівний, чудовий, казковий світ дитинства. І дуже важливо, хто поведе її дивними стежками до пізнання світу, відкриваючи таїни знань, силу предмета, науки, процесу самоосвіти й самовдосконалення.
А. Дістервег підкреслював, що справжніми педагогами народжуються. Тільки той педагог залишає частку себе в дітях, хто не шкодуючи сил, творчої наснаги, таланту, вкладає в душі вихованців найбільші скарби – душевність, людяність, порядність.
Озираюсь на свій педагогічний шлях і розумію, що він схожий на плинну шумну ріку. А скільки в ній підводних каменів. І все ж, вона прекрасна. Ріка притягує до себе міццю, силою, енергією. Здається,не відходив би від неї ні на мить.
Так і я не уявляю іншої професії. Зараз – чітко розумію, що не змогла б обрати інший шлях. Хочеться іти вперед, добиватися нових успіхів.
Обрати шлях педагога – не кожен наважиться. Я безкінченно вдячна своїй родині, яка навчила мене цінити працю педагога. Постійно згадую слова В.О.Сухомлинського «Любити можна те, чому уже віддав частину душі». Скільки віддано за ці роки, і скільки ще треба віддати. Любов до дітей, до професії не зникає, а кожного дня стає ще мудрішою і глибшою! Найти своє покликання, ствердитися в ньому – це щастя педагога.
Працюючи педагогом, намагаєшся часто відчути, осмислити, мабуть не розкриту до цих пір істину: «Хто ти, педагог? В чому сенс твоєї праці?». Пекар через декілька годин радіє спеченому хлібові; перукар бачить плоди своєї праці; агроном радіє першим паросткам врожаю. І тільки педагогу треба чекати роками, щоб побачити результати своєї праці, щоб відчути себе щасливим.
Що ж допомагає в нашій нелегкій праці? Звичайно – любов до дітей, а саме головне – терпіння. Від нас залежить, якими вони виростуть, адже ми за них відповідаємо.

Ось чому я намагаюся достукатися до серця кожної дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар